چکیده مقاله بازنگری در تعریف تبلیغات بازرگانی مبتنی بر تعلیم اسلامی
چکیده مقاله بازنگری در تعریف تبلیغات بازرگانی مبتنی بر تعلیم اسلامی
چکیده مقاله بازنگری در تعریف تبلیغات بازرگانی مبتنی بر تعلیم اسلامی
....................................................................................................
موضوع: مدیریت اسلامی
استاد راهنما: محمد هادی همایون
استاد مشاور: مصباح الهدا باقری کنی
پدیدآور: سعیدی، اکبر
سال تحصیلی: پاییز ????
دانشگاه: امام صادق علیه السلام
پابگاه علمی مدیریت و حسابداری منبع: mba20.blog.ir
چکیده: ساختار کنونی تبلیغات بازرگانی، صورت، محتوا، انواع و نیز آثار و تبعاتی دارد که در محک آداب، اخلاق و موازین موجود در آموزههای اسلامی، مورد نقد و نظر گرفته است. با فرض این که چنین وضعیتی، ریشه در شکل گیری این پدیده در چارچوب فرهنگی و اجتماعی جوامع صنعتی و عصر مدرنیته داشته، اولین گام در طراحی و استقرار ساختار جدیدی از تبلیغات بازرگانی در چارچوب فرهنگ و تفکر اسلامی، مسالهی بازشناسی عناصر، مولفهها و اصول آن (به طور کلی، ساختار آن) در وضعیت موجود تلقی شده است. پژوهش حاضر، با پرداختن به این مساله، در صدد است. جریان تغییر و اصلاح در ساختار تبلیغات بازرگانی را در چارچوب تفکر اسلامی آغاز کند: لذا سعی شده است تا با گردآوری، تدوین و گزارش بررسی تحلیلی و تاریخی مرتبط با موضوع و با توضیح و تبیین آن، جایگاه این پژوهش در میان این جریان تعیین شود. در نهایت، به آن دسته از اصول و اهداف ساختاری تبلیغات بازرگانی مطرح در متون علمی حاضر، که با فرهنگ اسلامی مغایرت داشته، اشاره شده و با توجه به دو رویکرد جزئی و کلی در طراحی ساختاری مطلوب برای این پدیده، نکات و پیشنهاداتی ارائه گردیده است........................................
چکیده مقاله بازنگری در تعریف تبلیغات بازرگانی مبتنی بر تعلیم اسلامی